Kurs i kommunikasjon for det nye reiselivet

Lær å legge opp kommunikasjonen din slik at den treffer ulike målgrupper i mange kanaler! Kurset betinger at man har gjennomgått workshopen i kundeinnsikt eller at man allerede har en definert personasportefølje.

Kurs

Multikanal-kommunikasjon

Dette kurset gir en praktisk innføring i såkalt flerkanals-markedsføring for det opplevelsesbaserte reiselivet og hvordan man kan lage sin egen, enkle multikanalstrategi.

 

Kurset gir deg grunnleggende kunnskap om:

  • kjøpsbeslutningsprosesser i det opplevelsesbaserte reiselivet
  • kunden som markedsfører
  • retoriske virkemidler rettet mot ulike målgrupper i ulike kanaler
  • hvordan man lager en enkel og praktisk multikanal kommunikasjonsstrategi for sin bedrift
  • innovasjons- og arbeidsprosesser som kan gjøre bedriftens eller reisemålets kommunikasjon mer treffsikker og effektiv.
 

Varighet og form: 1 hel dag (7 timer)

  • Innføring i sentrale mekanismer og metoder, gruppearbeid og individuelt arbeid med egen bedrift eller reisemålets kundeportefølje, kommunikasjonsstruktur og budskap.
  • Gjennomgang av de mest relevante verktøyene knyttet til kommunikasjon i ulike kanaler
  • Hver enkelt lager utkast til sin multikanal kommunikasjonsstrategi.
 

Veiledende pris: fra NOK 30 000,- + kostnader til møtelokale, servering, kursholders reise etc.

Anbefalt 5-15 deltakere.

 

Om kursholderne:

Kursholderne er alle opplært og godkjent av Mimir. Disse er pr i dag:

  • Ann-Jorid Pedersen (rådgiver)
  • Lena Nøstdahl (rådgiver)
  • Marie Bergsli (rådgiver)
 

Kontakt:

For mer informasjon eller kursbestilling, kontakt Ann-Jorid Pedersen på ann-jorid@mimir.no eller på telefon 48 11 41 48.

Dag G. Nordsveen
Ann-Jorid Pedersen
Portrett av Ann-Jorid Pedersen
Turist tar bilde fra utsiktplatå med telefon
Dag G. Nordsveen
Lena Nøstdahl
Portrett av Lena Nøstdahl
Nærbilde av deltakere på kurs som skriver
Marie Bergsli
Portrett av Marie Bergsli