Kurs i kommunikasjon for det nye reiselivet
Lær å legge opp kommunikasjonen din slik at den treffer ulike målgrupper i mange kanaler! Kurset betinger at man har gjennomgått workshopen i kundeinnsikt eller at man allerede har en definert personasportefølje.
Multikanal-kommunikasjon
Dette kurset gir en praktisk innføring i såkalt flerkanals-markedsføring for det opplevelsesbaserte reiselivet og hvordan man kan lage sin egen, enkle multikanalstrategi.
Kurset gir deg grunnleggende kunnskap om:
- kjøpsbeslutningsprosesser i det opplevelsesbaserte reiselivet
- kunden som markedsfører
- retoriske virkemidler rettet mot ulike målgrupper i ulike kanaler
- hvordan man lager en enkel og praktisk multikanal kommunikasjonsstrategi for sin bedrift
- innovasjons- og arbeidsprosesser som kan gjøre bedriftens eller reisemålets kommunikasjon mer treffsikker og effektiv.
Varighet og form: 1 hel dag (7 timer)
- Innføring i sentrale mekanismer og metoder, gruppearbeid og individuelt arbeid med egen bedrift eller reisemålets kundeportefølje, kommunikasjonsstruktur og budskap.
- Gjennomgang av de mest relevante verktøyene knyttet til kommunikasjon i ulike kanaler
- Hver enkelt lager utkast til sin multikanal kommunikasjonsstrategi.
Veiledende pris: fra NOK 30 000,- + kostnader til møtelokale, servering, kursholders reise etc.
Anbefalt 5-15 deltakere.
Om kursholderne:
Kursholderne er alle opplært og godkjent av Mimir. Disse er pr i dag:
- Ann-Jorid Pedersen (rådgiver)
- Lena Nøstdahl (rådgiver)
- Marie Bergsli (rådgiver)
Kontakt:
For mer informasjon eller kursbestilling, kontakt Ann-Jorid Pedersen på ann-jorid@mimir.no eller på telefon 48 11 41 48.