Bedriftsnettverket Blidebarn
Type: Bedriftsnettverk - forprosjekt, hovedprosjekt
Prosjekteier: Blidebarn:
- Den Lille Dyrehage
- Skien fritidspark
- DuVerden
- Høyt & Lavt Vestfold
- Foldvik Familiepark
- Gravity Sports Tønsberg
- Høyt Under Taket
Finansiering: Innovasjon Norge samt bedriftene i nettverket
Gjennomført: 2015 - dd
Rolle: Mimir er prosjektleder
Kontaktperson: Marie Bergsli, Mimir as
Referanse: Daglig leder Helene Foldvik, Foldvik Familiepark og Markedssjef Ole Kristian Hansejordet, Høyt og Lavt.
I 2015 tok Foldvik Familiepark og Høyt & Lavt Vestfold initiativ om å etablere et bedriftsnettverk med fokus på opplevelser for barnefamilier. Nettverket fikk navnet "Blidebarn". Nettverket ble startet med aktørene Foldvik Familepark, Høyt & Lavt Vestfold, DuVerden og Skien fritidspark på tvers av fylkesgrensen i Vestfold og Telemark.
Etter hovedprosjektet valgte aktørene, som ser nettverket som et verdifullt og fruktbart samarbeid, å videreføre nettverket. I tillegg ble Gravity Sports, Den Lille Dyrehage og Høyt Under Taket med i "Blidebarn".
Hovedstrategien er å utløse ny trafikk gjennom planlagte og forpliktende samarbeidstiltak. Markedsinnsatsen effektiviseres gjennom å synliggjøre attraksjonene under en felles paraply; "Blidebarn".
Hovedmålsetningen er at "Blidebarn" skal være "top of mind" når familien sitter på hytta, i campingvogna, i båten eller hjemme på kjøkkenet og lurer på "hva kan vi finne på i dag?" Nettverket skal også bidra til vårt felles samfunnsansvar; å få barn til å velge aktivitet fremfor passivitet.
Verdigrunnlaget for "Blidebarn" er:
- Glede; vi skal levere gode opplevelser som sprer glede hos både barn og voksne
- Sunnhet; våre opplevelser skal være sunne for både kropp og sjel
- Trygghet; gjestene skal være trygge på at vi gjør vårt ytterste for å tilby opplevelser innenfor trygge rammer
- Delaktighet; våre opplevelser legger til rette for et aktivt samspill mellom barn og voksne
- Mestring; vi skal oppmuntre til deltakelse på aktiviteter utenfor komfortsonen