Lena Nøstdahl

Telefon: 33 11 55 30 / mob 95 21 35 81
E-post: lena@mimir.no

Rådgiver
06.04.202106:56 Janne Auby

Brenner for kunnskapsbasert utvikling
Tromsøjenta Lena skal jobbe fra vårt kontor i Tromsø. Hun skal ha et særlig ansvar for oppstart og utvikling av Mimirs nye forretningsområde «Be Smart» som baserer seg på bruk av adferdsøkonomi for å styrke lønnsomhet i bedriftene, øke opplevelsesverdier og stimulere bærekraftighet. Hun har et særlig stort engasjement for kunnskapsbasert utvikling av et mer ansvarlig og bærekraftig reiseliv.

 

Stort engasjement og sterk etisk ryggrad
Lena startet sin karriere i TINE BA og grep raskt alle muligheten som bød seg innen kurs, kompetanseheving og ulike roller i TINE-systemet, men med morsrollen ble etikk og samfunnsansvar stadig viktigere. Det førte til at hun tok et verdistyrt valg og startet i den internasjonale sertifiseringsordningen for rettferdig handel, Fairtrade Norge. Dette har gitt Lena bred erfaring fra kommersielle selskaper som TINE og Fjordland, men også fra ideelle organisasjoner og sertifiseringsordninger.

 

Eventyrlyst og reiseglad
I denne perioden bodde Lena i Oslo, men når muligheten for å fremme hele Nord-Norge kom, flyttet hun og familien til Tromsø. Nord-Norges mektige natur og de levende små byene med kulturtilbud som perler på en snor, er kvaliteter hun verdsetter stort i sin hverdag. Lena er en av få nordmenn som ikke er født med ski på bena og trives nok aller best på eller i havet, på yogamatta eller på fjelltur sammen med nære og kjære, og med hunden Molly.

 

Reiselivet som verktøy til bærekraft og livskraft
Lena har opparbeidet seg en solid erfaring og kompetanse innen reiseliv. Hun har de siste årene jobbet mye med bærekraftig og ansvarlig utvikling og bl.a. vært prosjektleder for innovasjonsprosjektet ansvarlig markedsføring. En sterk drivkraft hos henne er at det arbeidet som gjøres i dag, skal resultere i noe man med stolthet kan se tilbake på.

I tillegg er det å skape vinn-vinn-vinn situasjoner for næringen, gjest og lokalsamfunn viktig. Hun har tro på at når næringsaktører får drive med det de kan best og trives best med, kan magi og gåsehudøyeblikk lettere oppstå. Derfor er strategisk målgruppeorientering, og sørge for hel-ved fra leveranse til kommunikasjon, noe hun har jobbet mye med i sin periode i NordNorsk Reiseliv AS.  

Lena er også en tydelig og engasjert formidler med gode kommunikasjonsegenskaper. Hun leder gjerne workshops, holder innlegg og presentasjoner på både større og mindre konferanser. Og det er alltid med et ektefølt ønske om å dele kompetanse eller gi inspirasjon.

 

Kompetanse er gull
Lena har sin markedsutdannelse fra NMH/BI i Oslo og fra universitetet i Sydney, Australia. I tillegg har hun startet på sin mastergrad som hun tar ved siden av jobb. Et verdifullt påfyll som gir en faglig oppdatering, men også nye perspektiver og smarte verktøy som hun gleder seg til å dele videre.

Dag G. Nordsveen
Portrett av Lena Nøstdahl, click to open in lightbox
Lena Nøstdahl sitter med ryggen til på en huske med havet bak., click to open in lightbox
Lena Nøstdahl ser utover med svaberg i bakgrunnen, click to open in lightbox
Lena på Sup med hund i forgrunnen., click to open in lightbox
Lena holder haikjeft og ser ut gjennom denne., click to open in lightbox

Logo Miljøfyrtårn